Załącznik 9
Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24.
z dnia 19 maja. 2020 r.
Procedura komunikacji z rodzicami uczniów Zespołu Szkół w Skoroszycach
Kontakt ze szkołą może odbywać się w godzinach pracy placówki.
Załącznik 10
Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24.
z dnia 19 maja 2020 r.
Procedura dystrybucji obiadów na czas epidemii COVID-19
Dezynfekcja miejsc spożywania posiłków na czas epidemii COVID-19
Załącznik 11
Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24.
z dnia 19 maja 2020 r.
Procedura i harmonogram wydawania posiłków
Harmonogram wydawania posiłków
Obiad
Grupa Klasy IV-VIII |
Wydanie posiłków |
Zwrot naczyń |
I-III |
11.30 |
11.45 |
Załącznik 12
Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24.
z dnia 19 maja 2020 r.
Procedura dezynfekcji zabawek
Dezynfekcja zabawek stanowi podstawową formę przeciwdziałania temu zjawisku oraz zapobiegania i przeciwdziałania oraz zwalczania COVID-19. Dezynfekcja polega na podjęciu czynności mających na celu niszczenie drobnoustrojów oraz ich przetrwalników. W przypadku szkół i przedszkoli dezynfekowanie zabawek oznacza przede wszystkim niszczenie wirusów, bakterii, grzybów.
W czasie otwarcia szkoły w dobie epidemii COVID – 19 zarządza się podwójny zakres dezynfekcji: w czasie wyjścia dzieci z sali oraz po każdym dniu zabawy dziecka zabawkami przez niego użytymi.
W czasie epidemii zabawki są dezynfekowana po użyciu przez dziecko odłożonych do indywidualnego pojemnika zabawek. Zabawki z pojemnika są dezynfekowane
i odkładane na 48 - godzinną kwarantannę zanim powrócą na półkę do ponownego użycia.
Wszystkie zabawki dopuszczone do użytku dzieci należy czyścić w dwóch etapach:
Etap 1: mycie, czyszczenie, pranie
Mycie i czyszczenie zabawek nie gwarantuje zniszczenia wirusów, grzybów czy prątków. Dlatego drugim, niezbędnym etapem, jest dezynfekcja zabawek za pomocą specjalnych preparatów.
Etap 2: dezynfekcja
Sposoby czyszczenia i dezynfekcji poszczególnych zabawek
Zabawki plastikowe, metalowe, drewniane
Najłatwiejszą w utrzymaniu czystości grupą zabawek są te wykonane z plastiku, metalu lub drewna, w szczególności, jeżeli są to przedmioty dużych rozmiarów. Należy czyścić je za pomocą ciepłej wody z mydłem. Po myciu upewnić się, że zabawka została dokładnie wytarta i wysuszona. Następnie każdy przedmiot przecieramy ścierką nasączoną odpowiednim środkiem dezynfekującym.
Procedura mycia i dezynfekcji zabawek
Zabawki materiałowe
Zabawki wykonane z wszelkiego rodzaju puszystych materiałów oraz zabawki wypchane są określane jako zabawki miękkie. Najłatwiejszym sposobem czyszczenia jest wypranie
w ciepłej wodzie z dodatkiem mydła do prania. Rzeczy, których nie można zanurzyć
w wodzie, należy czyścić w taki sposób, w jaki czyszczone są dywany lub tapicerki. W celu przeprowadzenia dezynfekcji do prania należy użyć proszku lub płynu o właściwościach dezynfekujących, a w odniesieniu do zabawek pranych bez pełnego zamoczenia - specjalnego preparatu w sprayu do dezynfekcji zabawek. Przed udostępnieniem dzieciom przedmioty muszą zostać dokładnie wysuszone.
W czasie epidemii COVID wszystkie zabawki materiałowe i pluszowe zostają usunięte
i schowane w zabezpieczonych workach – niemożliwe do użycia ze względu na brak możliwości skutecznej dezynfekcji
Zabawki elektroniczne
Zabawki elektroniczne nie mogą być czyszczone z użyciem dużej ilości wody. Ich mycie
i czyszczenie polega na dokładnym przetarciu gąbką nasączoną wodą z dodatkiem szarego mydła. Następnie zabawkę należy dokładnie wytrzeć ściereczką nasączoną środkiem dezynfekującym - może być to ten sam środek, którego używa się do dezynfekowania zabawek drewnianych i plastikowych. Podobnie, jak w przypadku wcześniej opisanych zabawek - przedmioty należy dokładnie wysuszyć przed udostępnieniem dzieciom.
Zabawki i instrumenty muzyczne (flet, trąbka, gwizdek)
Instrumenty należy myć w wodzie z dodatkiem szarego mydła, można także na chwilę zanurzyć je we wrzątku. Następnie każda część powinna zostać poddana dezynfekcji przeznaczonym do tego celu preparatem. Instrumenty muzyczne z ustnikami trzeba dezynfekować po każdym użyciu.
W czasie epidemii COVID 19 nie używa się instrumentów z ustnikami – są usunięte.
Plastelina, ciastolina, narzędzia do wycinania
Wszelkie narzędzia służące do przycinania ciastoliny i plasteliny należy myć i dezynfekować zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zabawek plastikowych. Narzędzia te mogą być myte w zmywarce do naczyń (jeżeli nie posiadają drewnianych elementów). Po umyciu każdy przedmiot przecieramy ścierką nasączoną odpowiednim środkiem dezynfekującym.
Po upływie czasu wskazanego przez producenta zabawkę należy opłukać wodą w celu pozbycia się nieprzyjemnego zapachu użytego środka dezynfekującego.
Plastelinę oraz ciastolinę wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta.
Kredki
Ze względu na charakterystyczny surowiec, z którego wykonane są kredki - nie zaleca się mycia ich z użyciem wody. Kredki, z których korzysta więcej niż jedno dziecko, w celu dezynfekcji przecierać chusteczką nasączoną preparatem dezynfekującym.
Książki
Rutynowe czyszczenie książek powinno polegać na wycieraniu z kurzu suchą ściereczką. Widoczne zabrudzenia okładek przecierać lekko zwilżoną chusteczką. W celu dezynfekcji przetrzeć okładkę książki chusteczką nasączoną odpowiednim preparatem, a następnie wytrzeć do sucha.
W czasie epidemii COVID 19 nie używa się książek, puzzli, kredek i materiałów plastycznych do ogólnego użycia. Dopuszcza się używanie kredek indywidualnych trzymanych w indywidualnych szafkach lub pudełkach.
Nowe zabawki
Każda nowa zabawka przed udostępnieniem dzieciom musi zostać zdezynfekowana. Mycie na ogół można ograniczyć do przetarcia ściereczką nasączoną wodą z mydłem, do dezynfekcji zaś wystarczy przetarcie chusteczką z preparatem dezynfekującym. Maskotki i inne przedmioty wykonane z materiału należy spryskać preparatem w sprayu.
Wybór preparatów do mycia i dezynfekcji
Do mycia i czyszczenia zabawek w pierwszym etapie wystarczy ciepła woda oraz szare mydło - również w przypadku maskotek i innych przedmiotów wykonanych z tkanin.
Natomiast drugi etap - dezynfekcja, wymaga większej uwagi.
Zaleca kierowanie się następującymi wskazówkami:
Załącznik 13
Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24.
z dnia 19 maja. 2020 r.
Procedura postępowania z odpadami dla osób stosujących środki zapobiegawcze w miejscu pracy w celu minimalizacji ryzyka zarażenia i rozprzestrzeniania się koronawirusa
Zgodnie z Wytycznymi Ministra Klimatu i Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie postępowania z odpadami wytwarzanymi w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywoływaną przez niego chorobę COVID-19 (w czasie trwania pandemii/epidemii):
Załącznik 14
Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24.
z dnia 19 maja 2020 r.
Procedura organizacji konsultacji prowadzonych przez nauczycieli na terenie szkoły
6. Nauczyciele w klasach VIII będą prowadzili konsultacje z przedmiotów egzaminacyjnych, w tym z języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, matematyki, historii, fizyki, chemii, geografii.
7. Nauczyciele w klasach IV – VII będą prowadzili konsultacje ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych w szkole podstawowej dla danego etapu edukacyjnego, zgodnie z potrzebami uczniów.
8. Konsultacje są prowadzone przez nauczycieli z kwalifikacjami do nauczania przedmiotów obowiązujących w szkole podstawowej, w salach dydaktycznych wyznaczonych dla grupy liczącej nie więcej niż 10 uczniów.
9. Dopuszcza się organizację zajęć międzyoddziałowych z udziałem uczniów tej samej klasy (np. grupę mogą stanowić uczniowie oddziałów klasy czwartej).
10.Grupy uczniów uczestniczących w konsultacjach ustalone przez wychowawców są stałe, a uczniowie nie mogą ich zmieniać bez zgody dyrektora.
11.Czas trwania konsultacji z jednego przedmiotu nie może przekraczać dwóch jednostek lekcyjnych zblokowanych trwających każda 45 min. każda. Po każdej jednostce lekcyjnej organizuje się przerwę na odpoczynek do 10 min.
12. W ciągu dnia uczeń może odbyć nie więcej niż 5 jednostek lekcyjnych konsultacji.
13.Podczas przerwy pomiędzy zajęciami uczniowie są pod opieką nauczyciela prowadzącego konsultacje. Odpoczywają, zachowując dystans społeczny nie mniejszy niż 2 metry. Przy czym uczniowie zobowiązani są przestrzegać zasady bezpieczeństwa pobytu w szkole opisane w Procedurach stanowiących Załączniki do Zarządzenia Dyrektora 24 z dnia 19 maja 2020 roku.
14.Uczniowie korzystający z toalety podczas przerwy między zajęciami, wchodzą do niej pojedyńczo, zachowując dystans społeczny. Po zakończonych czynnościach toaletowych myją i dezynfekują ręce zgodnie z instrukcją mycia i dezynfekcji rąk. Ręce wycierają w jednorazowy ręcznik papierowy. W jednej łazience szkolnej nie może przebywać więcej niż 2 uczniów.
15.Uczeń ma prawo przynieść do szkoły niezbędne podręczniki i przybory szkolne oraz korzystać z nich i przechowywać we własnej teczce lub na ławce szkolnej.
16.Podczas konsultacji uczeń aktywnie uczestniczy w zajęciach, wykonuje polecenia nauczyciela, uzupełnia, utrwala i rozszerza wiedzę i umiejętności.
17.Nauczyciel przygotowuje program konsultacji dla uczniów klas VIII uwzględniając ich potrzeby edukacyjne, treści programowe przedmiotu określone ze wskazaniem na podstawy programowe przewidziane dla II etapu edukacji.
18.Nauczyciel podczas konsultacji stosuje metody i formy pracy, aktywizujące ucznia i wspomagające proces nauki, korzysta z pomocy dydaktycznych dostępnych w szkole, w tym podręczników i zeszytów ćwiczeń ucznia.
19.Nauczyciel prowadzi dziennik konsultacji w systemie elektronicznym. Do dziennika wpisuje obecność ucznia na zajęciach, temat konsultacji, zakres treści programowych, oceny z aktywności ucznia na zajęciach.
20.Zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania zawartym w Statucie Szkoły nauczyciel ocenia pracę ucznia podczas zajęć.
21.Proces dydaktyczny nauczyciel dokumentuje zgodnie z obowiązującymi w szkole zasadami (zatwierdzony plan pracy, dziennik zajęć, dokumentacja pracy ucznia, zasady oceniania przedmiotowego, sprawozdania z pracy).
22.Nauczyciel ocenia pracę ucznia podczas konsultacji oraz dostosowuje wymagania, uwzględniając możliwości emocjonalne, społeczne, rozwojowe oraz potrzeby edukacyjne ucznia.
23.Uczeń po zakończonych konsultacjach niezwłocznie opuszcza szkołę, zachowując dydstans społeczny podczas pobytu w szatni i w drodze do wyjścia ze szkoły. Nie kontaktuje się z kolegami i koleżankami, nie pozostaje w szkole bez zgody i wiedzy nauczyciela. Po wyjściu przed szkołę niezwłocznie nakłada maseczkę na usta i nos zgodnie z instrukcją nakladania i zdejmowania maseczki.
24.Podczas konsultacji grupa uczniów nie zmienia sali lekcyjnej, w której odbywają się zajęcia z nauczycielem.
25.Uczniowie siedzą w ławkach pojedynczo z zachowaniem odległości od siebie nie mniejszej niż 2 metry. Nie zmieniają miejsca siedzenia przez cały czas pobytu na zajęciach.
26.Zawsze stosują się do poleceń wydawanych przez nauczyciela.
27.Uczniowie korzystają wyłącznie z własnych pomocy dydaktycznych oraz podręczników i zeszytów ćwiczeń.
28.Nauczyciel nie wykorzystuje podczas konsultacji materiałów dydaktycznych, które nie są odkażone lub których nie można zdezynfekować.
29.Rodzice uczniów wyrażających wolę uczestniczenia dziecka w proponowanych przez szkołę konsultacjach organizowanych od 25 maja 2020 lub 1 czerwca 2020 do 7 czerwca 2020, mają obowiązek przed posłaniem dziecka do szkoły wypełnić, podpisać i złożyć w placówce „Oświadczenie / Zgłoszenie Dziecka do udziału w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli na terenie Szkoły Podstawowej w Skoroszycach „