data wydruku: 2024-11-23 20:11:25
Zespół Szkolno-Przedszkolny   im. Komisji Edukacji Narodowej w Skoroszycach

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Skoroszycach

e-mail: bok@pro3w.pl www: zs.skoroszyce.pl

AKTUALNOŚCI 2019/2020

Procedury (9-14)ochrony uczniów i pracowników szkoły przed Covid-19 w ZS Skoroszyce

Załącznik 9 

Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24. 

z dnia 19 maja. 2020 r.  

Procedura komunikacji z rodzicami uczniów Zespołu Szkół w Skoroszycach  

  1. Rodzice w czasie ograniczenia funkcjonowania szkoły, w związku zapobieganiem  COVID-19, kontaktują się z nauczycielem telefonicznie, mailowo lub bezpośrednio po wcześniejszym umówieniu się na rozmowę. W bezpośrednim kontakcie                                z nauczycielem rodzic ma obowiązek założyć maseczkę na usta i nos oraz zachować dystans społeczny wynoszący min. 1,5 metra. 
  2. W szczególnych sytuacjach, rodzic ma prawo kontaktu z nauczycielem za jego zgodą i wiedzą na terenie szkoły, z zachowaniem zasad opisanych w pkt.1. 
  3. Przed wejściem na teren szkoły, rodzic/prawny opiekun dezynfekuje ręce płynem dezynfekcyjnym w dozowniku znajdującym się przed portiernią szkoły, zgłasza  portierowi spotkanie z nauczycielem podając swoje dane, cel spotkania oraz nazwisko nauczyciela. Portier dane wpisuje do Księgi wejść szkoły. 
  4. Pracownik portierni ma prawo sprawdzić dane osobowe rodzica/prawnego opiekuna, który zgłasza spotkanie z nauczycielem na terenie placówki.   
  5. W przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości dotyczących ucznia lub funkcjonowania szkoły, rodzic może  kontaktować  się z nauczycielem przez dziennik e.szkoła lub pocztę służbową. 
  6. Z pielęgniarką szkolną rodzic może kontaktować się telefonicznie w godzinach pracy od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 oraz indywidualnie                           w sytuacjach szczególnych po spełnieniu wymagań określonych w pkt. 2, 3,4. 
  7. W sytuacjach pilnych rodzic może kontaktować się z dyrektorem lub wychowawcą telefonicznie - tel. 77?431 80 26, drogą mailową dziennika e.szkoła, lub bezpośrednio po spełnieniu wymagań określonych w pkt. 2,3,4. 
  8. Rodzice dzieci uczęszczających do szkoły na zajęcia opiekuńczo – wychowawcze organizowane przez nauczycieli świetlicy szkolnej, kontaktują się w sprawach pilnych  kierownikiem świetlicy pod numerem telefonu 77?431 80 26.  
  9. Możliwy jest kontakt w sytuacjach koniecznych z kancelarią szkoły: tel. 77?431 80 26.  

Kontakt ze szkołą może odbywać się w godzinach pracy placówki. 

Załącznik 10 

Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24. 

z dnia 19 maja 2020 r.  

Procedura dystrybucji obiadów   na czas epidemii COVID-19 

 

  1. Przed przystąpieniem do wydawania z wydawalni obiadów dla uczniów, pracownik szkoły, przechodzi procedurę higienicznego mycia rąk i?dezynfekcji środkiem zgodnie z instrukcją mycia i dezynfekcji rąk. Następnie stosuje środki ochrony osobistej  
    w postaci rękawiczek jednorazowych i maseczki/przyłbicy zgodnie z instrukcją zakładania i zdejmowania maseczki i rękawic jednorazowych. 
  2. Uczniowie spożywają posiłek w stołówce szkolnej, przy stołach z zachowaniem dystansu społecznego nie mniejszego niż 2 metry. 
  3. Przy jednym stoliku może spożywać posiłek max. 2 dzieci. 
  4. Uczniowie siedzą po przeciwnych stronach stołu. 
  5. W miejscu wyznaczonym w wydawalni posiłków pracownik wydaje obiad uczniom, wykłada je na zdezynfekowane miejsce odbioru przez ucznia posiłku. 
  6. Uczeń po odbiorze obiadu siada na wyznaczone miejsce przy stole. 
  7. Po zakończeniu jedzenia, uczeń oddaje jednorazowy pojemnik i sztućce do przeznaczonych to tego celu pojemników przystosowanych do zużych naczyń. 
  8. Pojemnik, o którym mowa w pkt. 7 znajduje się w wyznaczonym miejscu zwrotu naczyń w stołówce szkolnej. 
  9. Po spożyciu posiłku przez uczniów, pracownik obsługi szkoły myje i dezynfekuje stoły i krzesła oraz miejsce wydawania posiłków przed wydaniem obiadu kolejnej grupie uczniów. 
  10. Naczynia zużyte pracownik szkoły przekazuje do zmywarki celem dezynfekcji.  
  11. Po wykonaniu czynności, pracownik zdejmuje jednorazowe środki ochrony osobistej zgodnie z obowiązująca z instrukcją zakładania i zdejmowania maseczki i rękawic jednorazowych i przechodzi procedurę higienicznego mycia rąk i?dezynfekcji zgodnie z instrukcją mycia i dezynfekcji rąk. 
  12. Uczniowie spożywają obiad zgodnie z ustalonym harmonogramem wydawania posiłków, pod opieka nauczycieli grupy. 
  13. Na stołówce mogą przebywać max. 2 grupy uczniów (20 osób), po dwoje dzieci przy jednym stoliku. 
  14. Uczniowie podczas pobytu w szkole mogą spożywać śniadanie wyłącznie na stołówce szkolnej pod opieką nauczyciela grupy. 
  15. Śniadanie dziecku może przygotować w domu rodzic. 
  16. Przygotowane w domu śniadanie, dziecko przynosi do szkoły w jednorazowym naczyniu biodegradowalnym. Owoce i warzywa przyniesione z domu muszą być umyte i opakowane w jednorazowe biodegradowalne przez nauczyciela. 
  17. Po spożyciu śniadania, zużyte naczynie jednorazowe uczeń oddaje zgodnie                          z zapisem w pkt.6 i 7.  Pracownik obsługi szkoły, wyznaczony przez dyrektora myje i dezynfekuje stoły po śniadaniu zgodnie z instrukcją mycia i dezynfekcji. Następnie wykonuje czynności opisane w pkt.10 i 11. 

Dezynfekcja miejsc spożywania posiłków na czas epidemii COVID-19 

 

  1. Po każdym posiłku miejsce jego spożywania jest dezynfekowane środkiem dezynfekcyjnym przez pracownika obsługi wskazanego przez dyrektora zgodnie                         z instrukcją. Dotyczy to w szczególności blatów stołów, miejsca wydawalni posiłku                     i krzesełek. Karta kontroli dezynfekcji stanowi załącznik nr 1. 
  2. Pracownik dokonujący dezynfekcji jest zobowiązany do korzystania ze środków ochrony osobistej w postaci rękawiczek jednorazowych i maseczki/przyłbicy. 
  3. Przed i po zastosowaniu środków ochrony osobistej osoba dokonująca dezynfekcji jest zobowiązana przejść procedurę higienicznego mycia rąk i?dezynfekcji odpowiednim środkiem. 
  4. Zużyte i zdjęte środki ochrony osobistej (maseczki i rękawiczki) oraz ściereczki jednorazowe pracownik wrzuca do przeznaczonego pojemnika zamykanego znajdującego się w pomieszczeniu wyznaczonym. 

 

 

Załącznik 11 

Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24. 

z dnia  19 maja 2020 r.  

Procedura i harmonogram wydawania posiłków  

 

  1. Nauczyciel / wychowawca klas I – III / wychowawca świetlicy, przed posiłkiem myje z dziećmi ręce w łazience przy użyciu mydła antybakteryjnego zgodnie z instrukcją mycia rąk. 
  2. Przed rozpoczęciem wydawania i spożywania posiłku w stołówce szkolnej, pracownik techniczny dezynfekuje stoły i krzesła i miejsce wydawania posiłku. 
  3. W wyznaczonej dla grupy godzinie, pracownik szkoły wyposażony w środki bezpieczeństwa wydaje uczniom porcje posiłków w jednorazowych naczyniach biodegradowalnych w miejscu wydawania posiłków (wydawalnia). 
  4. Dzieci odbierają posiłek i siadają pojedynczo do stolików.  
  5. Po wyjściu ze stołówki, nauczyciel prowadzi dzieci do łazienki w celu dokonania przez nie czynności higienicznych zgodnie z instrukcją mycia i dezynfekcji rąk. Po spożytym posiłku dzieci myją ręce i twarz w łazience i wycierają dokładnie w ręczniki jednorazowe. 
  6. Pracownik obsługi myje i dezynfekuje miejsca spożywania posiłków przez dzieci zgodnie z instrukcją w procedurze. 

 

Harmonogram wydawania posiłków 

 

Obiad 

Grupa Klasy IV-VIII 

Wydanie posiłków 

Zwrot naczyń 

I-III 

11.30 

11.45 

 

 

Załącznik 12 

Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24. 

z dnia 19 maja 2020 r.  

Procedura dezynfekcji zabawek  

Dezynfekcja zabawek stanowi podstawową formę przeciwdziałania temu zjawisku oraz zapobiegania i przeciwdziałania oraz zwalczania COVID-19. Dezynfekcja polega na podjęciu czynności mających na celu niszczenie drobnoustrojów oraz ich przetrwalników.                                 W przypadku szkół i przedszkoli dezynfekowanie zabawek oznacza przede wszystkim niszczenie wirusów, bakterii, grzybów. 

W czasie otwarcia szkoły w dobie epidemii COVID – 19 zarządza się podwójny zakres dezynfekcji: w czasie wyjścia dzieci z sali oraz po każdym dniu zabawy dziecka zabawkami przez niego użytymi.  

W czasie epidemii zabawki są dezynfekowana po użyciu przez dziecko odłożonych do indywidualnego pojemnika zabawek. Zabawki z pojemnika są dezynfekowane  
i odkładane na 48 - godzinną kwarantannę zanim powrócą na półkę do ponownego użycia. 

 

Wszystkie zabawki dopuszczone do użytku dzieci należy czyścić w dwóch etapach: 

 

Etap 1: mycie, czyszczenie, pranie 

 

  1. Każdą zabawkę należy dokładnie wyczyścić — powierzchnię zabawki należy przemyć ciepłą wodą z dodatkiem szarego mydła. Pozwala to usunąć brud i tłuszcz oraz bakterie. Po umyciu każdej zabawki należy dokładnie wypłukać gąbkę. 
  2. Należy zwracać uwagę na trudno dostępne miejsca — za pomocą małej szczoteczki należy także wyczyścić rowki, zagłębienia oraz chropowate powierzchnie. 
  3. Niektóre zabawki można myć w zmywarce — zabawki twarde, niewielkich rozmiarów można również myć w zmywarce do naczyń, zalecana jest temperatura 82°C. 
  4. Zabawki pluszowe należy regularnie prać — w przypadku maskotek i innych zabawek wykonanych z tkanin konieczne jest pranie, tylko w ten sposób możliwe będzie pozbycie się niebezpiecznych dla zdrowia roztoczy. Pranie powinno odbywać się  
    w temperaturze 71°C przez trzy minuty lub w temperaturze 65°C przez dziesięć minut. 

Mycie i czyszczenie zabawek nie gwarantuje zniszczenia wirusów, grzybów czy prątków. Dlatego drugim, niezbędnym etapem, jest dezynfekcja zabawek za pomocą specjalnych preparatów. 

Etap 2: dezynfekcja 

 

  1. Przed dezynfekcją każda zabawka powinna zostać umyta — dezynfekcja jest drugim etapem postępowania związanego z zapewnieniem bezpieczeństwa higienicznego zabawek, dlatego przeprowadzenie jej bez wcześniejszego umycia lub wyprania przedmiotów będzie bezcelowe. 
  1. Zabawki powinny być dezynfekowane: zarejestrowanym środkiem nietoksycznym dla dzieci: 
  • środkiem utleniającym w rozcieńczeniu 1:100, 
  • dezynfekującą chusteczką nasączoną 70% alkoholem. 
  • 2.Środków dezynfekujących należy używać zgodnie z zaleceniami producenta — skrócenie czasu dezynfekcji nie zapewni skuteczności całego procesu, natomiast jego wydłużenie może mieć szkodliwy wpływ na przedmiot. 
  • 3. Jeżeli jest to możliwe — po dezynfekcji zabawki dobrze jest suszyć na wolnym powietrzu. 

 

Sposoby czyszczenia i dezynfekcji poszczególnych zabawek 

Zabawki plastikowe, metalowe, drewniane 

Najłatwiejszą w utrzymaniu czystości grupą zabawek są te wykonane z plastiku, metalu lub drewna, w szczególności, jeżeli są to przedmioty dużych rozmiarów. Należy czyścić je za pomocą ciepłej wody z mydłem. Po myciu upewnić się, że zabawka została dokładnie wytarta i wysuszona. Następnie każdy przedmiot przecieramy ścierką nasączoną odpowiednim środkiem dezynfekującym. 

Procedura mycia i dezynfekcji zabawek 

Zabawki materiałowe 

Zabawki wykonane z wszelkiego rodzaju puszystych materiałów oraz zabawki wypchane są określane jako zabawki miękkie. Najłatwiejszym sposobem czyszczenia jest wypranie  
w ciepłej wodzie z dodatkiem mydła do prania. Rzeczy, których nie można zanurzyć  
w wodzie, należy czyścić w taki sposób, w jaki czyszczone są dywany lub tapicerki. W celu przeprowadzenia dezynfekcji do prania należy użyć proszku lub płynu o właściwościach dezynfekujących, a w odniesieniu do zabawek pranych bez pełnego zamoczenia - specjalnego preparatu w sprayu do dezynfekcji zabawek. Przed udostępnieniem dzieciom przedmioty muszą zostać dokładnie wysuszone. 

 

W czasie epidemii COVID wszystkie zabawki materiałowe i pluszowe zostają usunięte 
i schowane w zabezpieczonych workach – niemożliwe do użycia ze względu na brak możliwości skutecznej dezynfekcji 

Zabawki elektroniczne 

Zabawki elektroniczne nie mogą być czyszczone z użyciem dużej ilości wody. Ich mycie 
i czyszczenie polega na dokładnym przetarciu gąbką nasączoną wodą z dodatkiem szarego mydła. Następnie zabawkę należy dokładnie wytrzeć ściereczką nasączoną środkiem dezynfekującym - może być to ten sam środek, którego używa się do dezynfekowania zabawek drewnianych i plastikowych. Podobnie, jak w przypadku wcześniej opisanych zabawek - przedmioty należy dokładnie wysuszyć przed udostępnieniem dzieciom. 

Zabawki i instrumenty muzyczne (flet, trąbka, gwizdek) 

Instrumenty należy myć w wodzie z dodatkiem szarego mydła, można także na chwilę zanurzyć je we wrzątku. Następnie każda część powinna zostać poddana dezynfekcji przeznaczonym do tego celu preparatem. Instrumenty muzyczne z ustnikami trzeba dezynfekować po każdym użyciu. 

W czasie epidemii COVID 19 nie używa się instrumentów z ustnikami – są usunięte. 

Plastelina, ciastolina, narzędzia do wycinania 

Wszelkie narzędzia służące do przycinania ciastoliny i plasteliny należy myć i dezynfekować zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zabawek plastikowych. Narzędzia te mogą być myte w zmywarce do naczyń (jeżeli nie posiadają drewnianych elementów). Po umyciu każdy przedmiot przecieramy ścierką nasączoną odpowiednim środkiem dezynfekującym.  
Po upływie czasu wskazanego przez producenta zabawkę należy opłukać wodą w celu pozbycia się nieprzyjemnego zapachu użytego środka dezynfekującego. 

Plastelinę oraz ciastolinę wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta. 

Kredki 

Ze względu na charakterystyczny surowiec, z którego wykonane są kredki - nie zaleca się mycia ich z użyciem wody. Kredki, z których korzysta więcej niż jedno dziecko, w celu dezynfekcji przecierać chusteczką nasączoną preparatem dezynfekującym. 

Książki 

Rutynowe czyszczenie książek powinno polegać na wycieraniu z kurzu suchą ściereczką. Widoczne zabrudzenia okładek przecierać lekko zwilżoną chusteczką. W celu dezynfekcji przetrzeć okładkę książki chusteczką nasączoną odpowiednim preparatem, a następnie wytrzeć do sucha. 

W czasie epidemii COVID 19 nie używa się książek, puzzli, kredek i materiałów plastycznych do ogólnego użycia. Dopuszcza się używanie kredek indywidualnych trzymanych w indywidualnych szafkach lub pudełkach. 

Nowe zabawki 

Każda nowa zabawka przed udostępnieniem dzieciom musi zostać zdezynfekowana. Mycie na ogół można ograniczyć do przetarcia ściereczką nasączoną wodą z mydłem, do dezynfekcji zaś wystarczy przetarcie chusteczką z preparatem dezynfekującym. Maskotki                        i inne przedmioty wykonane z materiału należy spryskać preparatem w sprayu. 

Wybór preparatów do mycia i dezynfekcji 

Do mycia i czyszczenia zabawek w pierwszym etapie wystarczy ciepła woda oraz szare mydło - również w przypadku maskotek i innych przedmiotów wykonanych z tkanin. 

Natomiast drugi etap - dezynfekcja, wymaga większej uwagi. 

Zaleca kierowanie się następującymi wskazówkami: 

  1. preparat powinien być bezwonny, 
  2. preparat nie może podrażniać skóry, 
  3. preparat nie powinien wymagać spłukiwania, 
  4. preparat nie może niszczyć dezynfekowanej powierzchni, 
  5. preparat powinien posiadać oznaczenie producenta „przeznaczony do zabawek” albo „nieszkodliwy dla dzieci”. 

 

Załącznik 13 

Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24. 

z dnia 19 maja. 2020 r.  

Procedura postępowania z odpadami dla osób stosujących środki zapobiegawcze w miejscu pracy w celu minimalizacji ryzyka zarażenia         i rozprzestrzeniania się koronawirusa   

Zgodnie z Wytycznymi Ministra Klimatu i Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie postępowania z odpadami wytwarzanymi w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywoływaną przez niego chorobę COVID-19 (w czasie trwania pandemii/epidemii): 

  1. Odpady powinny być segregowane i wrzucane do właściwych pojemników (papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady, odpady zmieszane). 
  2. Maseczki, rękawiczki i inne środki ochronne stosowane przez osoby zdrowe powinny być uprzednio zebrane workach, które po zawiązaniu wrzucane są do pojemnika/worka na odpady zmieszane 

 

Załącznik 14 

Do Zarządzenia Dyrektora Nr 24. 

z dnia 19 maja 2020 r.  

Procedura organizacji konsultacji prowadzonych przez nauczycieli na terenie  szkoły 

  1. Konsultacje dla uczniów szkoły prowadzone są przez nauczycieli specjalistów zgodnie z potrzebami edukacyjnymi dzieci i młodzieży. 
  2. Konsultacje dla uczniow klas VIII odbywają się w okresie od 25 maja do 7 czerwca 2020 roku, w dniach i godzinach zapisanych w „Harmonogramie Konsultacji klas VIII „ ustalonym przez dyrektora szkoły. 
  3. Konsultacje dla uczniów klas IV-VII odbywają się w okresie od 1 czerwca do 7 czerwca 2020 roku, w dniach i godzinach zapisanych w „Harmonogramie Konsultacji klas IV-VII ustalonym przez dyrektora szkoły. 
  4. Podstawowym celem konsultacji organizowanych uczniom klas VIII jest przygotowanie ich do egzaminu ósmoklasisty. 
  5. Podstawowym celem konsultacji uczniom klas IV – VII, jest: 
  1. a) uzupelnienie przez ucznia treści podstawy programowej nauczania przedmiotu obowiązkowego,
  2. b) rozszerzenie przez ucznia treści podstawy programowej nauczania przedmiotu obowiązkowego,
  3. c) poprawa oceny proponowanej końcoworocznej, w tym przygotowanie do poprawy oceny,
  4. d) przygotowanie ucznia do konkursu przedmiotowego.

 

6. Nauczyciele w klasach VIII będą prowadzili konsultacje z przedmiotów egzaminacyjnych, w tym z języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, matematyki, historii, fizyki, chemii, geografii. 

7. Nauczyciele w klasach IV – VII będą prowadzili konsultacje ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych w szkole podstawowej dla danego etapu edukacyjnego, zgodnie z potrzebami uczniów. 

8. Konsultacje są prowadzone przez nauczycieli z kwalifikacjami do nauczania przedmiotów obowiązujących w szkole podstawowej, w salach dydaktycznych wyznaczonych dla grupy liczącej nie więcej niż 10 uczniów. 

9. Dopuszcza się organizację zajęć  międzyoddziałowych z udziałem uczniów tej samej klasy (np. grupę mogą stanowić uczniowie oddziałów  klasy czwartej). 

10.Grupy uczniów uczestniczących w konsultacjach ustalone przez wychowawców są stałe, a uczniowie nie mogą ich zmieniać bez zgody dyrektora. 

11.Czas trwania konsultacji z jednego przedmiotu nie może przekraczać dwóch jednostek lekcyjnych zblokowanych trwających każda 45 min. każda. Po każdej jednostce lekcyjnej organizuje się przerwę na odpoczynek do 10 min. 

12. W ciągu dnia uczeń może odbyć nie więcej niż 5 jednostek lekcyjnych konsultacji. 

13.Podczas przerwy pomiędzy zajęciami uczniowie są pod opieką nauczyciela prowadzącego konsultacje. Odpoczywają, zachowując dystans społeczny nie mniejszy niż 2 metry. Przy czym uczniowie zobowiązani są przestrzegać zasady bezpieczeństwa pobytu w szkole opisane w Procedurach stanowiących Załączniki do Zarządzenia Dyrektora 24 z dnia 19 maja 2020 roku. 

14.Uczniowie korzystający z toalety podczas przerwy między zajęciami, wchodzą do niej pojedyńczo, zachowując dystans społeczny. Po zakończonych czynnościach toaletowych myją i dezynfekują ręce zgodnie z instrukcją mycia i dezynfekcji rąk. Ręce wycierają w jednorazowy ręcznik papierowy. W jednej łazience szkolnej nie może przebywać więcej niż 2 uczniów. 

15.Uczeń ma prawo przynieść do szkoły niezbędne podręczniki i przybory szkolne oraz korzystać z nich i przechowywać we własnej teczce lub na ławce szkolnej. 

16.Podczas konsultacji uczeń aktywnie uczestniczy w zajęciach, wykonuje polecenia nauczyciela, uzupełnia, utrwala i rozszerza wiedzę i umiejętności. 

17.Nauczyciel przygotowuje program konsultacji dla uczniów klas VIII uwzględniając ich potrzeby edukacyjne, treści programowe przedmiotu określone ze wskazaniem na podstawy programowe przewidziane dla II etapu edukacji. 

18.Nauczyciel podczas konsultacji stosuje metody i formy pracy, aktywizujące ucznia                            i wspomagające proces nauki, korzysta z pomocy dydaktycznych dostępnych                     w szkole, w tym podręczników i zeszytów ćwiczeń ucznia. 

19.Nauczyciel prowadzi dziennik konsultacji w systemie elektronicznym. Do dziennika wpisuje obecność ucznia na zajęciach, temat konsultacji, zakres treści programowych, oceny z aktywności ucznia na zajęciach. 

20.Zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania zawartym w Statucie Szkoły  nauczyciel ocenia pracę ucznia podczas zajęć. 

21.Proces dydaktyczny nauczyciel dokumentuje zgodnie z obowiązującymi w szkole zasadami (zatwierdzony plan pracy, dziennik zajęć, dokumentacja pracy ucznia, zasady oceniania przedmiotowego, sprawozdania z pracy). 

22.Nauczyciel ocenia pracę ucznia podczas konsultacji oraz dostosowuje wymagania, uwzględniając możliwości emocjonalne, społeczne, rozwojowe oraz potrzeby edukacyjne  ucznia. 

23.Uczeń po zakończonych konsultacjach niezwłocznie opuszcza szkołę, zachowując dydstans społeczny podczas pobytu w szatni i w drodze do wyjścia ze szkoły. Nie kontaktuje się z kolegami i koleżankami, nie pozostaje w szkole bez zgody i wiedzy nauczyciela. Po wyjściu przed szkołę niezwłocznie nakłada maseczkę na usta i nos zgodnie z instrukcją nakladania i zdejmowania maseczki. 

24.Podczas konsultacji grupa uczniów nie zmienia sali lekcyjnej, w której odbywają się zajęcia z nauczycielem. 

25.Uczniowie siedzą w ławkach pojedynczo z zachowaniem odległości od siebie nie mniejszej niż 2 metry. Nie zmieniają miejsca siedzenia przez cały czas pobytu na zajęciach. 

26.Zawsze stosują się do poleceń wydawanych przez nauczyciela. 

27.Uczniowie korzystają wyłącznie z własnych pomocy dydaktycznych oraz podręczników i zeszytów ćwiczeń. 

28.Nauczyciel nie wykorzystuje podczas konsultacji materiałów dydaktycznych, które nie są odkażone lub których nie można zdezynfekować. 

29.Rodzice uczniów wyrażających wolę uczestniczenia dziecka w proponowanych przez szkołę konsultacjach organizowanych od 25 maja 2020 lub 1 czerwca 2020 do 7 czerwca 2020, mają obowiązek przed posłaniem dziecka do szkoły wypełnić, podpisać i złożyć w placówce „Oświadczenie / Zgłoszenie Dziecka do  udziału w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli na terenie Szkoły Podstawowej w Skoroszycach „