Przedszkole

Język angielski - Zdalne nauczanie - Katarzyna Lenartowicz

Maluszki- 30 marca

  1. Witamy się: rzucamy do dziecka piłkę/pluszaka i mówimy:

HELLO-witaj, dziecko odpowiada: HELLO MUMMY/DADDY

What’s your name?- Kasia

  1. Wprowadzamy słówka o tematyce Wielkanocnej: Easter Egg- pisanka/ Bunny- króliczek/ basket- koszyczek
  2. W załączniki fiszki do wydruku do ćwiczenia słownictwa.
  3. Zabawy z fiszkami:

Wieża- Rozkładamy na środku koła plastikowe kubeczki i karty obrazkowe. Dziecko wybiera kartę obrazkową, nazywa słówko, a na niej układa plastikowy kubeczek. Następnie układa na kubeczku kartę nazywając słowo w j. angielskim. Zabawa kończy się, gdy powstanie duża wieża i gdy zostaną wykorzystane wszystkie obrazki.

 

 

Which one is missing? – rozkładamy fiszki na dywanie. Dziecko zamyka oczy. Close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing?- Zamknij oczy. Czary mary, raz, dwa, trzy, otwórz oczy. Którego obrazka brakuje? (wypowiadając te zdania zabieramy jedną fiszkę). Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

 

Magic eye – rozkładamy flashcards na dywanie. Nazywamy wszystkie rzeczy po kolei. Nastepnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty razem z tą zasłonietą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dziecku sprawia radość fakt, że potrafi nazwać wszystkie obrazki nawet ich nie widząc.

 

  1. Piosenka: The way Bunny hops: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

Starszaki: 30 marca

 

  1. Witamy się: rzucamy do dziecka piłkę/pluszaka i mówimy:

HELLO-witaj, dziecko odpowiada: HELLO MUMMY/DADDY

What’s your name?- My name is Ola.

How are you today?- I am fine, thank you.

 

  1. Wprowadzamy słówka o tematyce Wielkanocnej: Easter Egg- pisanka/ Bunny- króliczek/ basket- koszyczek/ lamb-owieczka/flower-kwiat/chick-kurczaczek

 

  1. W załączniki fiszki do wydruku do ćwiczenia słownictwa.
  2. Zabawy z fiszkami:

 

Kalambury-Dziecko losuje fiszkę i musi narysować/pokazać, to co jest tam napisane. Rodzic odgaduje po angielsku co to jest.

 

What have I drawn?- Rysujemy na kartce np. owieczkę. Zaczynamy od  pojedynczych elementów, np oczy, nos, nóżki itd. Z każdym nowym elementem rysunku dziecko zgaduje co przedstawia obrazek. Możemy nazywac poszczególne elementy, np eyes, nose, legs.

 

  1. Karta pracy w załączniku. Dziecko nazywa obrazki oraz kolory którymi koloruje.

 

Zerówka- 29 oraz 31 marca

  1. Witamy się: rzucamy do dziecka piłkę/pluszaka i mówimy:

HELLO-witaj, dziecko odpowiada: HELLO MUMMY/DADDY

What’s your name?- My name is Ola.

How are you today?- I am fine, thank you.

How old are you?- I am five/six years old.

What is the weather like today?- It’s raining/ It’s sunny.

 

  1. Wprowadzamy słówka o tematyce Wielkanocnej: Easter Egg- pisanka/ Bunny- króliczek/ basket- koszyczek/ lamb-owieczka/flower-kwiat/chick-kurczaczek/cake-ciasto.

 

  1. Zabawy z fiszkami:

 

Spin the bottle- zakręć butelką - Jak wskazuje nazwa, potrzebujemy jeszcze butelki. Tak więc układamy karty obrazkowe w kole, w środku kładziemy butelkę. Dziecko/rodzeństwo i rodzice siadają dookoła i po kolei kręcą butelką podając nazwę obrazka, którego wskazała zakrętka. Jeśli ktoś nie zna nazwy, prosi o pomoc mówiąc „Help” i cała grupa podaje właściwą nazwę.

 

What have I drawn?- Rysujemy na kartce np. owieczkę. Zaczynamy od  pojedynczych elementów, np oczy, nos, nóżki itd. Z każdym nowym elementem rysunku dziecko zgaduje co przedstawia obrazek. Możemy nazywac poszczególne elementy, np eyes, nose, legs.

 

  1. Filmiki ze słownictwem i bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=2GBhDPkXsJs

https://www.youtube.com/watch?v=hkMTKYRNp60

 

  1. Zabawa- lambs in the field- owieczki na polu

https://www.fullofideas.pl/2016/02/lambs-in-field-game/

 

  1. Karta pracy w załączniku. Dziecko nazywa obrazki oraz kolory którymi koloruje.

 lamb rabbit basket bunny cake chick easter eggs flower

 plik do pobrania  sw-easter_egg (1)

 

 

 

 

 

 

 

Zerówka- 07.04

  1. Witamy się: rzucamy do dziecka piłkę/pluszaka i mówimy:

HELLO-witaj, dziecko odpowiada: HELLO MUMMY/DADDY

What’s your name?- My name is Ola.

How are you today?- I am fine, thank you.

How old are you?- I am five/six years old.

What is the weather like today?- It’s raining/ It’s sunny.

  1. Wprowadzamy słówka o tematyce: wiosenne/letnie ubranka: T-shirt-koszulka, shorts-spodenki, cap- czapka, flip-flops-klapki, dress-sukienka, skirt-spódniczka.
  2. W załączniki fiszki do wydruku do ćwiczenia słownictwa.
  3. Zabawy z fiszkami:

 ubranka- zerówka

ubranka-zerówka 2

Which one is missing? – rozkładamy fiszki na dywanie. Dziecko zamyka oczy. Close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing?- Zamknij oczy. Czary mary, raz, dwa, trzy, otwórz oczy. Którego obrazka brakuje? (wypowiadając te zdania zabieramy jedną fiszkę). Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

 

Magic eye – rozkładamy flashcards na dywanie. Nazywamy wszystkie rzeczy po kolei. Nastepnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty razem z tą zasłonietą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dziecku sprawia radość fakt, że potrafi nazwać wszystkie obrazki nawet ich nie widząc.

 

  1. Filmik edukacyjny: dziecko powtarza wyrazy przy REVISION na końcu video: https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U

 

  1. Zwroty: put on-załóż/ take off- zdejmij- ćwiczymy z dzieckiem, np put on your shoes- załóż buty/ take off your shoes-zdejmij buty

 

  1. Piosenka: Put on your shoes- załóż buty   https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

 

Starszaki: 9 kwietnia

 

  1. Witamy się: rzucamy do dziecka piłkę/pluszaka i mówimy:

HELLO-witaj, dziecko odpowiada: HELLO MUMMY/DADDY

What’s your name?- My name is Ola.

How are you today?- I am fine, thank you.

 

  1. Wprowadzamy słówka o tematyce: owoce: https://www.youtube.com/watch?v=9VjqnaFSn9Y

 

  1. W załączniki karty pracy: dziecko koloruje owoce na odpowiedni kolor- nazywa prz tym owoc i kolor, np apple is red (jabłko jest czerwone).

 fruit_-_which_is_my_basket_- owoce-starszaki plik do pobrania

 

Maluszki: 9 kwietnia

  1. Witamy się: rzucamy do dziecka piłkę/pluszaka i mówimy:

HELLO-witaj, dziecko odpowiada: HELLO MUMMY/DADDY

What’s your name?- Ola.

 

  1. Wprowadzamy słówka o tematyce: owoce. Wprowadzamy 3 owoce: apple- jabłko/ banana-banan/ pear-gruszka.
  2. Zabawy z obrazkami: karta pracy owoce maluszki- wycinamy pojedyncze owoce, dziecko maluje każdy owoc na odpowiedni kolor, nazywajac przy tym owoc i kolor, następnie gotowe obrazki możemy potraktować jako fiszki do dalszej zabawy:

 maluszki owoce

owoce.  - plik do pobrania

Spin the bottle- zakręć butelką - Jak wskazuje nazwa, potrzebujemy jeszcze butelki. Tak więc układamy karty obrazkowe w kole, w środku kładziemy butelkę. Dziecko/rodzeństwo i rodzice siadają dookoła i po kolei kręcą butelką podając nazwę obrazka, którego wskazała zakrętka. Jeśli ktoś nie zna nazwy, prosi o pomoc mówiąc „Help” i cała grupa podaje właściwą nazwę.