data wydruku: 2024-10-16 14:19:24
Zespół Szkolno-Przedszkolny   im. Komisji Edukacji Narodowej w Skoroszycach

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Skoroszycach

e-mail: bok@pro3w.pl www: zs.skoroszyce.pl

Aktualności 2020/2021

Akcja Sprzątanie Świata

Tegoroczna akcja „Sprzątanie Świata” odbywa się pod hasłem „Plastik? Rezygnuję, Redukuję, Segreguję” i  niewątpliwe różni się od poprzednich, z uwagi na panujące wytyczne jak i obostrzenia związane z pandemią COVID -19. Mimo to nie możemy zapomnieć o tym, że Ziemia to nasz wspólny dom, o który powinniśmy wszyscy bez wyjątku dbać. 21 września 2020r.  Akcję Sprzątania Świata zorganizowaliśmy w naszych salach przedszkolnych. W tym dniu dzieci uczestniczyły w różnych zabawach ruchowych i zajęciach dydaktycznych, mających na celu promowanie postaw proekologicznych, w tym m.in. zachęcających do dbania o środowisko poprzez  przeciwdziałanie jego zaśmiecaniu. 

Podczas zajęć przedszkolaki próbowały odpowiedzieć na zadawane pytania: Co to są odpady? Co robimy ze śmieciami i odpadami? Skąd się biorą? Kto je produkuje? Okazało się, że pytania nie sprawiły dzieciom kłopotu. Dzieci wyciągając wnioski same stwierdziły, że my wszyscy jesteśmy „producentami” śmieci, podając przykłady z dnia codziennego. Wspólnie zastanawialiśmy się, co by było, gdyby nie było pojemników na odpady. Przedszkolaki doszły do wniosku, że wokół nas piętrzyłyby się góry śmieci, co na pewno nie byłoby ani ładne, ani zdrowe. Po wspólnej pogadance dzieci z uwagą wysłuchały informacji na temat właściwego sposobu segregacji odpadów. Dzieciom zostały zaprezentowane pojemniki: na szkło, papier, metale i tworzywa sztuczne oraz pojemnik na odpady resztkowe. Przedszkolaki zwróciły uwagę na ich charakterystyczne kolory i dowiedziały się co wrzucać do poszczególnych pojemników. Następnie dzieci otrzymały zadanie samodzielnego posegregowania różnych odpadów do odpowiednich pojemników. Okazało się, że przedszkolaki poradziły sobie świetnie!

Dlatego polecamy zrezygnować z trzymania w domu jednego kubła na odpadki zmieszane. Zamiast niego warto wprowadzić pojemniki oznakowane na wzór ulicznych kontenerów. W ten sposób dzieci częściej będą mieć do czynienia z zielonymi, żółtymi i niebieskimi śmietnikami, co lepiej pomoże im zapamiętać ich funkcje.