Temat dnia: Kto pomaga zwierzętom?
- Wiersz L. Łącz pt. „Przyjaciel ze schroniska”
Był sobie pewien piesek malutki
Uroczy- mówię Wam
Czepiały się go troski i smutki
Bo był zupełnie sam
Nie miał rodziny, siostry ni braci
W schronisku mieszkał gdzieś
Aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił,
A był to rudy Grześ
Przytulił pieska- zostali razem
Na dobre i na złe
Znikła samotność, bo przyjaciele
Nie są samotni, nie!!!
Podejmujemy próbę uzyskania odpowiedzi od dziecka na następujące pytania:
-Gdzie mieszkał malutki piesek?
-Czy było mu dobrze?
-Czy miał mamusię albo tatusia?
-Kto wziął pieska?
-Kim dla Grzesia został piesek?
-Czy teraz jest szczęśliwy?
A ja mam psa piosenka do zabawy ruchowej
- Zabawy badawcze – oglądanie różnych materiałów pod względem ich struktury, określanie wrażeń dotykowych, wymyślanie możliwości wykorzystania zebranych materiałów (wełny, waty, papieru ściernego, materiałów tekstylnych o różnych splotach itp.).
- „Jakie zwierzęta spotkamy w schronisku?” – rozmowa z dzieckiem. Co to jest schronisko?; Dla kogo przeznaczone jest schronisko?; Jakie zwierzęta możemy spotkać w schronisku?; Czy one są szczęśliwe?; Co możemy zrobić, by pomóc zwierzętom?.
5-latki
- -Praca z KP2.33 – ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez układanie obrazków we właściwej kolejności. Dzieci odcinają zaznaczoną część kartki i wycinają obrazki przedstawiające zwierzęta. Następnie przyglądają się kolejności zwierząt z lewej strony karty, zakrywają lub odkładają kartę tak, by nie mogły podglądać, następnie układają obrazki w takiej samej kolejności. Na zakończenie – przyklejają obrazki
Do pobrania
-
4-latki
Pokoruj tyle okienek ile jest sylab w wyrazie. Połącz zwierzę z domkiem.
„Zwierzęta " – działalność plastyczna. Wyklejanie konturów zwierząt kawałkami wełny i miękkich materiałów.
